Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, March 31, 2011

@@@amik mood menulis@@@

tajuk entry pun dah boleh agak.. sang penulis sgt malas untuk menulis d blog ni.. tapi ada macam2 story yang ingin d coret kan agar tidak terlepas dari memori2 kami...

abah sangat suka bertanya mengenai kisah2 percintaan kita.. hehe.. tapi yang dapat d ceritakan hanya sedikit sahaja.. sebab jangka waktu yang lama untuk kita bertemu semula memadamkan memori-memori yang sepatutnya tercipta d situ.. 11tahun merupakan jangka masa yang lama.. sementelah lagi perkenalan kita paDa tahun 1999 hanyalah 1 tahun sahaja.. namun, jodoh ketetapan hanya ALLAH yang tahu... selepas bertahun2 tidak bersua, tidak terdengar khabar berita.. di pertemukan semula kita d hari pertunangan.. bunyi macam tak logik... tapi itulah hakikat pertemuan kita.. hakikat cinta kita...(bermadah sikit hari ni.. hahaha)

mudir ada bertanya abah... "bila masa duo orang ni bercinta.. tiba2 balik nak bertunang ni???"...
jawab abah..."bukan ke diorang ni saim masa sekoloh ke?"... soalan yang di jawab dengan soalan lagi.. keliru molep ore tua kita.. tapi terdapat unsur jenaka di situ.. hahaha..macam mana orang yang tak biasa bertemu selama 11tahun boleh decide untuk terus bertunang? sangat menarik.. tapi itulah jodoh.. walau jauh.. ikan d laut asam d darat... dalam periuk, bleh jadi 'singgang'.
mudir bertanya jawab pulok "ye la masa sekoloh tu sekoloh, hok masa besar ni eh?"... tambah lg tanda '?' di situ...

so abah pulak yang mengajukan soalan kepada sayang.. soalan2 yang abah dan mudir keliru itu...
sayang menjawab dengan hati yang syahdu "selepas 11tahun xberjumpa, kami pertama kali berjumpa pada hari pertunangan tu.. masa abang g ambik ore kat stesen kereta api.. itulah first time we see each other after eleven years we not meet."
hahha ado kecep bahasa magris ko dgn abah?? dop dop dop.. itu ungkapan dalam hati, haha.. kalu kecep mcm tu dgn abah, maunya sayang kena translet lg..

so after that.. balik kampung pun mok muda juga bertanya soalan yang sama sebab dia rasa pelik, mcm mn ini kak lah boleh balik then bertunang sedangkan family tak tahu pun kak lah ni ado gewe baru.. yo las, gewe lamo mulo smua tahu doh xjadi dgn hok tu.. hehe.. dasyat kita abg.. dengan family pun kita wat suprise.. inikan pula dgn saim2 yang berhubung liplap2.. hahha..

namun, dari gambar2 bertunang yang sudah berpuluh2 kali sayng ulang tayang tengok
(sebab tak puas tgk).. sayang sudah dapat mengesan ada kegembiraan di riak2 wajah abah ma, umi abah, mudir tok ime dan seluruh kaum keluarga kita atas ikatan kekeluargaan yang telah kita bersama jalinkan.. ALHAMDULILLAH..




## semoga kebahagiaan dan kegembiraan ini berkekalan.. walau ada dugaan, cabaran dan ujian mendatang... kita bersama hadapi dengan tenang.. walau berjauhan, sokongan dari abang memantapkan lagi semangat sayang untuk mengharunginya.. TERIMA KASIH.. ##

No comments: